Lütfen Bekleyiniz...
Son Güncelleme Tarihi: 24.05.2024
İçindekiler
    Ramazan Geldi. Nasıl Beslenmeliyim ?

    Ramazanın gelmesiyle hekimlere ve beslenme uzmanlarına en sık danışılan konu “Oruç tutabilir miyim, ne yemeliyim, ne yememeliyim, ramazanda da kilo vermeye devam eder miyim?” Unutulmaması gereken ise ramazan ayının yeme- içmenin kısıtlandığı bir diyet ayı değil, vücudumuzu ve ruhumuzu temizlemek için de otuz günlük bir fırsat olduğudur.

     

    Ramazan boyunca da hafif, hazmı kolay besinleri tüketmeye gayret etmelisiniz. İftar sofralarını bir şölene çevirmemeli, öğünlerinizi ramazan aynın maneviyatına uygun şekilde geçirmeye özen göstermelisiniz. Bu otuz günü, hücre ve dokularınız için tam bir dinlenme, nefes alıp temizleme  süreci  ilan etmelisiniz.

     

    “Ramazan ayında neden kilo alınıyor?” sorusunun cevabı ise çok net. Oruçluyken gün içerisinde birşey yiyip içemediğiniz için kan şekeriniz düşer. Düşük kan şekeriyle karşı karşıya kalan kişiler iftarda basit karbonhidratlara yani pilav, makarna, ramazan pidesi, tatlı gibi besinlere "Hayır" diyemezler. Ramazan ayındaki besin ihtiyacı yılın diğer zamanlarındakinden farklı olmadığı için de kilo alma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Aynı zamanda hareketsizliğin artmasıyla harcanan enerjinin azalması da kilo alımına katkı sağlar.


    Ramazan'da sağlıklı beslenmek, zayıflamak mümkün mü? 


    Sağlıklı ve dengeli beslenme Ramazan'da  da gerçekleştirilebilir, ancak Ramazan ayı hiç bir zaman detoks ayı, diyet fırsatı ya da zayıflama dönemi gibi düşünülmemelidir. Ramazanda ruhunuzu da bedeninizi de besleyin. Normalde gün içine yaydığınız öğünlerle aldığınız besinleri; sahur, iftar ve ara öğün şeklinde planlar, almanız gerekenden daha az kalori alırsanız kilo kaybedebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise almanız gerekenden çok düşük enerji ve besin ögesiyle beslenirseniz, uzun vadede metabolizmanız yavaşlayabilir. İlk zamanlar kilo kaybetseniz dahi sonrasında verdiğiniz kiloları fazlasıyla geri alabilir, metabolizmanızın yavaşlamasına neden olabilirsiniz. Sağlıklı ve dengeli planlanmış sahur- iftar menüleriyle bu süreci sağlığınızı bozmak bir yana iyileştirerek tamamlamanız mümkündür.


    İşte Ramazan ayı için bazı beslenme tüyoları:

    ·      Sahurda sadece su içerek niyetlenmek veya sahura kalkmayıp gece yiyip yatmak zararlıdır. Sahura mutlaka kalkmalısınız. Bu sayede aç kalacağınız süre azalacağından metabolizmanız daha hızlı çalışacaktır.

    ·      Sahurda gazlı ve kafein içeriği yüksek içecekler yerine proteinden zengin süt, ayran, kefir gibi içecekleri tercih etmelisiniz.

    ·      Sahurda baharatlı ve tuzlu besinler tüketmeniz gün içerisinde susamanıza neden olur. Bunun  yerine sahur ve iftar menülerinde sebze, meyve, bakliyat ve tam tahıl tüketmeli, zeytinyağlı yemeklere öncelik vermelisiniz.

    ·      Yemekleri yavaş yavaş ve çok iyi çiğneyerek yemelisiniz.

    ·      Uzun süre boş kalan midenize birden yüklenmemeli, iftariyeliklerle ya da çorba ile orucunuzu açtıktan sonra 10-15 dakika ara verip yemeğe devam etmelisiniz.

    ·      Reflü şikayetlerinin de artmaması için kızartmalardan ve yağlı yiyeceklerden uzak durmalısınız.

    ·      Yemek sonrası yenilecek olan tatlıların şerbetli tatlılar yerine taze ve kuru meyveler, sütlü tatlılar ve komposto olarak tercih edilmesine özen göstermelisiniz. 

    ·      Vücudun su ihtiyacını karşılayabilmek için iftardan sahura kadar düzenli aralıklarla bol bol su içmelisiniz.

    ·      Öğünlerde sebze yemeklerini ve salataları eksik etmemelisiniz.

    ·      İftar sonrası kısa da olsa hafif bir yürüyüş yapmaya çalışın.

    ·      Öğün sayılarının azalmasıyla kabızlık şikayetlerinin yaşanmaması için haftada iki kez kurubaklagil tüketimine dikkat edin.

    ·      İftariyelikler genelde yüksek yağ içeriğine sahip oldukları için peynir, zeytin, şarküteri ürünlerinde ve hurma gibi şeker içeriği yüksek kuru meyvelerde porsiyona dikkat edin.

    ·      Gebe ve emzikliler, kalp-damar hastaları, diyabet ve tansiyon hastalarının oruç tutmaları önerilmemektedir, hekimlerine başvurmalıdırlar.

     

     

     

     

    Ara Onlıne Randevu