Lütfen Bekleyiniz...
Son Güncelleme Tarihi: 26.10.2020
Kurban Bayramı'nda et tüketimine dikkat !


Bayram boyunca aşırı yemek yemek, şeker, tatlı, çikolata, et, hamur işi tüketimi mide, kalp, karaciğer ve bağırsak problemlerine yol açmaktadır.

Karaciğerimiz ve kalbimize yüklenmeden porsiyon kontrolü sağlayarak ve doğru pişirme yöntemleri kullanılarak aslında bayramda da kırmızı et tüketiminde herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.

Bunlar için dikkat etmemiz gerekenler;


-Kurban Bayramının geleneksel yemeği haline gelen kavurmanın içine tere yağ ve kuyruk yağı ilave etmek yerine etin kendiyağı ile pişirilmesi sağlanmalıdır.

-Doymuş yağ içeren karaciğer ve kalp için büyük risk oluşturan kuyruk yağından uzak durulmalıdır.


-Taze kesilmiş etin sindirimi zordur ve hazımsızlık yapabilir. Bu nedenle hemen tüketilmemeli yaklaşık 24-48 saat bekletilip dinletildikten sonra tüketilmelidir.


-Etler kavurma yerine ızgara, fırında veya haşlama tercih edilmelidir.


-Ette bulunan demirin emilimini arttırmak için yanında bolca salata veya sebze tüketilmelidir.


-Bayramda tatlı tercihimizi hamurlu şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılardan yana kullanmalıyız.


-Asitli ve alkollü içecekler yerine ayran, sade soda, şalgam suyu, çay, kahve tercih edebiliriz.


-Her gün olduğu gibi bayramda da 3 litre su içmeyi unutmamalıyız.


-Meyve yemeye özen gösterelim ancak porsiyon kontrolüne dikkat edelim.


-Kalp -damar hastalıkları, yüksek kolesterol, gut, obezite problemi olan hastaların et tüketirken porsiyonlarına biraz daha özen göstermeli, özellikle yüksek kolesterol ve ürik asit içeriğinden dolayı sakatatlardan bayram sürecinde de uzak durulmalıdır.


-Sindirim problemlerini hafifletmek için günlük yürüyüş ve egzersizler ihmal edilmemelidir.


-Her ikram edilen yiyeceği yemek zorunda olmadığımızı bilelim ve tabakları yanımızdakilerle bölüşmeye özen gösterelim.


-Kahvaltılarımız aile kahvaltısı olsun ancak çok çeşitli yiyeceklerle midemizi doyurmak yerine hoş sohbetlerle gönlümüzü doyuralım.


-Bayram sürecinde yediklerimize dikkat ettiğimiz kadar sosyal mesafemize de dikkat edelim.


Beslenme ve Diyet Uzmanı

Melis Ağma Manav

 

Ara Onlıne Randevu